مراقبت از پوست چرب – وبلاگ

بیشتر محصولات ادعا می‌کنند که چربی و براقی پوست را کاهش می‌دهند، اما به رغم ادعایشان باعث بدتر شدن مشکل می‌شوند، چون این محصولات حاوی مواد تحریک کننده‌ای هستند که منجر به تولید چربی بیشتر در پوست می‌شوند.
 
چرا پوست چرب دارید؟
علت اصلی چربی پوست وراثت و تغییرات هورمونی است. البته برخی از عوامل محیطی مانند مصرف داروهای ضدبارداری، آلودگی هوا، شرایط اقلیمی ‌بد مانند گرما، رطوبت و شدت اشعه ماوراء بنفش و… می‌توانند پوست را چرب کنند، اما ارث و هورمون مهم‌ترین دلایل چرب شدن پوست هستند.

پوست چرب مستعد جوش و آکنه است؛ اما کنترل جوش به این دلیل که متأثر از تغییرات هورمونی است کار سختی است.

شما نمی‌توانید به‌صورت موضعی هورمون‌ها را کنترل کنید.هورمون تولید جوش هورمون آندروژن است. آندروژن تولید چربی سالم را که برای پوست مفید است کنترل می‌کند اما مشکل زمانی ایجاد می‌شود که آندروژن تولید چربی را بالا می‌برد. وقتی تولید چربی زیاد می‌شود منافذ پوست مجبور می‌شوند برای خروج چربی‌های اضافه بزرگ‌تر شوند. همچنین افزایش آندروژن می‌تواند باعث بسته شدن مجرای منافذ شود و در نتیجه منجر به جوش‌های سرسیاه و سر سفید شود.

پوست چرب
  رطوبت با چربی متفاوت است
نکته مهمی‌ که باید به آن توجه کنید این است که رطوبت و چربی پوست دو مسأله جدا هستند و ربطی به هم ندارند. ممکن است فردی پوست چرب داشته باشد اما رطوبت کافی نداشته باشد. رطوبت پوست ناشی از وجود اسیدهای آمینه‌ای است که در سطح پوست ساخته می‌شوند و مانند اسفنج آب را به خود جذب می‌کنند. قاعدتاً چربی پوست ربطی به این روند ندارد. با این حال پوست چرب معمولاً می‌توانند رطوبت بیشتری را حفظ کنند.

  پوست را تمیز نگه دارید
یکی از راهکارهای مطمئن برای کنترل پوست چرب ، شست‌و‌شو و تمیز نگه داشتن آن است. دو یا سه بار شستن صورت در طول روز برای از بین بردن چربی‌های اضافه و جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست، لازم است. حتماً از شوینده‌های غیرصابونی پوست‌های چرب استفاده کنید. باقی ماندن آلودگی‌ها روی پوست چرب آن را مستعد ایجاد جوش و التهاب می‌کند. بنابراین اگر پوست چربی دارید باید توجه زیادی به شست‌و‌شوی پوست داشته باشید.
  از آبلیمو استفاده کنید
وجود اسید طبیعی در آبلیمو باعث می‌شود ترشح غدد چربی کنترل شوند. یک لیمو را با دوبرابر آن آب سرد مخلوط کنید سپس با کمک پنبه روی پوست خود بزنید و اجازه بدهید که پوستتان به‌صورت طبیعی خشک شود سپس پوست را با آب بشویید. همچنین می‌توانید به جای لیمو از پرتقال استفاده کنید. این روش بسیار مؤثر برای پوست‌های چرب است.
اسکراب را فراموش نکنید
یکی دیگر از نکات مهم برای مراقبت از پوست‌های چرب، استفاده از اسکراب است. چربی اضافه پوست می‌تواند براحتی باعث به وجود آمدن جوش، پوست‌های مرده، یا جوش‌های سر سیاه شود. برای پاکسازی عمیق پوست و از بین بردن جوش‌های سر سیاه صورت، از ماسک اسکراب صورت استفاده کنید.

 

شما می‌توانید از انواع ماسک‌های اسکراب صورت مخصوص پوست چرب  استفاده کنید یا می‌توانید ماسک‌های خانگی تهیه کنید. ساده‌ترین اسکراب‌ صورت شکر و مخلوط عسل و آبلیمو است.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سوالات شخصی خود را فقط در تلگرام و واتس اپ ارسال نمایید و برای سوالات کلی درمورد مطالب سایت ، در انتهای مطالب از بخش نظرات استفاده نمایید.

مشاوره پزشکی در واتس اپ
کانال تلگرام
مشاوره پزشکی در تلگرام

کاربر گرامی سایت برای انجام مشاوره به نکات زیر توجه فرمایید

ابتدا نوع مشکل و محل آن را همراه با سن خود بفرمایید.
از محل مشکل ،عکس از روبرو و نیمرخ بفرستین. عکس باید بدون لبخند وآرایش و با کیفیت بالا باشد.
ما فقط برای مشکلات زیبایی صورت یا بدن درخدمت شما بوده و برای بیماری های پوست و مو مشاوره و ویزیت نداریم.
در صورتیکه اقدامی توسط پزشک دیگر برای شما انجام شده با خود ایشان مشورت فرمایید.
قبل از مطرح کردن سوالات خود حتما موضوع مورد نظر خود را در سایت مطالعه نمایید . جواب بیشتر سوالات شما از جمله نوع دستگاهها و مواد مصرفی و قیمت ها در سایت وجود دارند .
مشاوره برای عزیزانی است که در تهران زندگی میکنند و شرایط حضور در مطب را دارند .
لطفا مشاوره خود را حداکثر طی یک روز به اتمام برسانید. بعد از آن پیام شما پاک میشود.
درصورت نیاز به مشاوره حضوری با منشی مطب هماهنگ فرمایید.

همه روزه بجز تعطیلات رسمی. صبح ها از 10 تا 14 و عصرها از 16 تا 21

مطالب مرتبط