لیزر :  واژه لیزر، Laser سرواژهٔ عبارت «Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation» به معنی «تقویت نور به روش گسیل القایی تابش» است.

لیزر ابزاری است که نور را به صورت پرتوهای موازی بسیار باریکی که طول موج مشخصی دارند ساطع می‌کنند. این دستگاه از ماده‌ای جمع کننده یا فعال کننده نور تشکیل شده که درون محفظه تشدید نور قرار دارد. این ماده پرتو نور را که به وسیله یک منبع انرزی بیرونی (از نوع الکتریسیته یا نور) به وجود آمده، تقویت می‌کند.

کار لیزر به این گونه‌است که با تابش یک فوتون به یک ذره (اتم یا مولکول یا یون) برانگیخته، یک فوتون دیگر نیز آزاد می‌شود که این دو فوتون با هم، هم فرکانس هستند. با ادامه این روند شمار فوتون‌ها افزایش می‌یابد که می‌توانند باریکه‌ای از فوتون‌ها را به وجود بیاورند.لیزر از نظر ماهیت هیچ تفاوتی با نور عادی ندارد و خواص فیزیکی لیزر، آن را از نورهای ایجاد شده از دیگر منابع متمایز می‌سازد.

شکل زیر تفاوت طول موج انواع طیف های نورومحل اثرآنها رادرپوست نشان می دهد.

به طور خلاصه وساده، لیزر یک نوع نور باریک وبسیار قوی بوده که دریک موضع هدف،باعث ایجاد گرما وایجاد سوختن،برش دادن، ذوب کردن ،بخارکردن و… میشود.کاربرد لیزر بسیارگسترده بوده واز صنعت تا پزشکی وارتش را دربر میگیرد.هر لیزر بنابه کاربرد خاصی ساخته شده وبدیهی است که هیچ لیزری به جای دیگری قابل استفاده نیست.

بهترین  وموثرترین وتنها راه برای ازبین بردن کک ومک ولک پوست، لیزر می باشد. نام علمی این لیزر Q . SWITCH بوده که البته ربطی به برند یا نام تجاری آن ندارد.

در بیشتر موارد یک جلسه برای انجام کار کافی بوده وگاه جلسه ی دوم هم برای گرفتن ایراد های اولیه لازم است.توجه نمایید که بعداز محو شدن تیرگی ها با هر روش، احتمال برگشت موارد وجود داشته واین به دلیل نوع ژنتیک پوست ومواجهه ی آن با نور خورشید است. پس برنگشتن لکه ها ضمانت ندارد.

هرچند که زمان خاصی برای انجام لیزر وجود ندارد ولی در ماه های سرد وروز های کوتاه به دلیل کم بودن شدت نور خورشید، مناسب ترین زمان برای این کار می باشد.بعداز لیزر، سوختگی خفیف وسطحی در محل ایجاد شده که پس از چند روز التیام می یابد. گاه ممکن است که پاسخ پوست به لیزر معکوس بوده ولک ها تیره تر شوند. این مشکل بیشتر در پوست های سبزه و گندمی تیره پیش آمده ولی ممکن است در هر شرایطی پیش بیاید. به همین دلیل بهتراست که یک یا دو لک کوچک آزمایش شده تا در صورت بروز اشکال، به زیبایی صدمه ی جدی وارد نشود.

 

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مریم نویدی
    ۲۴/۰۹/۱۳۹۴ ۰۷:۳۷

    با سلام خدمت جناب آقای دکتر

    چند تا سئوال ازتون داشتم. با این لیزر تیرگی زیربغل و واژینال رو میشه از بین برد؟ زیربغل من تیرگی داره، انواع کرم های روشن کننده رو هم استفاده کردم ولی به هیچ وجه جوابی نگرفتم. بیماری خاصی هم ندارم، لیزر موهای زائد هم انجام دادم، چون برخی میگفتن سودمنده. شنیدم با لیزر co2 fractional (اگه درست خاطرم مونده باشه) میشه روشن کرد. نظر کارشناسانه شما رو میخواستم بدونم…. واقعا معضلی شده برام

    ممنون از راهنمایی

    پاسخ
    • Dr-Andalibi
      رضا عندلیبی
      ۲۴/۰۹/۱۳۹۴ ۱۳:۲۳

      سلام…متاسفانه لیزر تاثیری در روشن کردن پوست نداره…شاید بعضی کرم ها موثر باشن…کرم روشن کننده بدن ..برند اریکه  رو امتحان کنید.تیرگی ناحیه تناسلی اگه مربوط به قسمت پوست باشه همین راه حل رو داره ولی اگه بخش وسطی دستگاه تناسلی باشه میشه جراحی کرد.

      پاسخ
      • مریم نویدی
        ۲۵/۱۰/۱۳۹۴ ۱۷:۰۰

        سلام. منظور شما همون لوسیون ضدلک اریکه ست؟ چون محصولات اریکه فقط همین ضدلک رو داره، چون حالت لوسیونه شک کردم. 

        کرم روشن کننده depiwhite – acm چطوره؟

        ممنون از زمانی که برای پاسخگویی به کاربران صرف می کنید

        پاسخ
  • سلام. خسته نباشین. آقای دکتر من روی سطح باسنم جوش های زیادی میزنه. که جای لک مونده و خیلی تیره شده. می خواستم بدونم که با لیزر میشه درمان شه؟ چون با کرم از بین نرفته. ممنون.

    پاسخ
  • ناترا یوسفی
    ۳۰/۰۵/۱۳۹۹ ۲۳:۴۳

    سلام ببخشید قیمتش چقدره؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سوالات شخصی خود را فقط در تلگرام و واتس اپ ارسال نمایید و برای سوالات کلی درمورد مطالب سایت ، در انتهای مطالب از بخش نظرات استفاده نمایید.

مشاوره پزشکی در واتس اپ
کانال تلگرام
مشاوره پزشکی در تلگرام

کاربر گرامی سایت برای انجام مشاوره به نکات زیر توجه فرمایید

ابتدا نوع مشکل و محل آن را همراه با سن خود بفرمایید.
از محل مشکل ،عکس از روبرو و نیمرخ بفرستین. عکس باید بدون لبخند وآرایش و با کیفیت بالا باشد.
ما فقط برای مشکلات زیبایی صورت یا بدن درخدمت شما بوده و برای بیماری های پوست و مو مشاوره و ویزیت نداریم.
در صورتیکه اقدامی توسط پزشک دیگر برای شما انجام شده با خود ایشان مشورت فرمایید.
قبل از مطرح کردن سوالات خود حتما موضوع مورد نظر خود را در سایت مطالعه نمایید . جواب بیشتر سوالات شما از جمله نوع دستگاهها و مواد مصرفی و قیمت ها در سایت وجود دارند .
مشاوره برای عزیزانی است که در تهران زندگی میکنند و شرایط حضور در مطب را دارند .
لطفا مشاوره خود را حداکثر طی یک روز به اتمام برسانید. بعد از آن پیام شما پاک میشود.
درصورت نیاز به مشاوره حضوری با منشی مطب هماهنگ فرمایید.

همه روزه بجز تعطیلات رسمی. صبح ها از 10 تا 14 و عصرها از 16 تا 21

مطالب مرتبط