تیرگی زیر چشم

  علل و درمان تیرگی زیر چشم : یکی ازمشکلاتی که در ظاهرانسان باعث ایجاد تاثیر زیادی می شود کبودی یا تیرگی زیر چشم ها می باشد. تیرگی زیر چشم حالت ناخوشایند ظاهری کسل و بی حال رابه مخاطب نشان میدهد. حتی برخی گله دارند که تیرگی زیر چشم  ظاهر آنها را مانند معتادین مواد مخدرنشان میدهد. واقعا همه حق دارند. بیاییم دلایل آن را بشناسیم.

تیرگی ژنتیکی پوست :

میزان رنگدانه های پوست منشا ژنتیکی دارد و باعث می شود برخی نژادهای خاص به دلیل افزایش تولید رنگدانه  (ملانین ) دارای پوست تیره تری باشند.

افزایش تولید رنگدانه :

عوامل متعددی از فیزیکی و شیمیایی گرفته تا هورمونی وبیماری ها می توانند تولید رنگدانه را افزایش دهند. فیزیکی مانند نور خورشید ،شیمیایی مانند مواد آرایشی خصوصا معطر،  تغییرات هورمونی مانند بارداری یا مصرف قرص های ضدبارداری و بیماری ها مانند حساسیت های پوستی مختلف (اکزما یا سبوریک درماتیت) که اگرطولانی شوند یا شدید باشند باعث تیرگی پوست می شوند.

کاهش حجم چربی زیر چشم  ناشی از افزایش سن یا لاغرشدن :

کاهش حجم یا کاهش چربی در گونه ها و کاهش حجم زیر چشم باعث ایجاد حالتی در صورت می شود که به آن ناودان اشکی می گویند. ناودان اشکی درواقع تیرگی زیرخودش را بیشتر نشان داده که باعث سیاه دیده شدن دور چشم می شود. (مقاله ی گودی زیر چشم را مطالعه فرمایید)

نازک شدن پوست :

پلک ها نازک ترین پوست بدن را تشکیل می دهند و با افزایش سن، نازک تر نیز می شوند. این پلک ها پوشش نازکی برای پوشاندن بافت های زیرین زیر چشم مثل رگ ها و عضلات ایجاد می کنند. وقتی این لایه نازکتر شود چون ماهیچه ها و رگ ها تیره هستند، تیرگی آنها را بیشتر نشان می دهد.

تیرگی زیر چشم

عادات بد و شرایط خاص :

سیگار کشیدن : سیگار کشیدن باعث ایجاد انقباض مویرگ ها و کاهش گردش خون درآنها  می شود، در نتیجه باعث می شود رگ های خونی تیره تر و برجسته تر به نظر برسند. این تیرگی درپوست کاملا مشهود است.

بی خوابی : کمبود خواب می تواند موجب کمرنگ شدن و شفاف شدن پوست شود و در نتیجه رگ های زیرین پوست مشخص تر می شوند.

مصرف کافئین و الکل : مصرف بیش از حد کافئین و الکل باعث از دست رفتن آب بدن می شود و در نتیجه رگ های خونی متورم می شوند. این مواد همچنین موجب بی خوابی فرد می شوند.

کمبودهای غذایی : سیاهی دور چشم (همراه با سایر علایم) می تواند نشانه ی کمبود آهن باشد.

آلرژی  : گرفتگی بینی موجب بزرگ شدن عروق زیر چشم می شود.

 بیماری ها : مثل تیروئید یا مشکلات کبدی

 داروها : مثل داروهای مخصوص فشار خون بالا

تیرگی زیر چشم
رفع تیرگی زیر چشم

درمان : اساس درمان بررسی علت اصلی و درصورت وجود درمان ریشه ای انجام همین کار میباشد. مثلا درمان کم خونی یا بیماری تیروئید یا آلرژی و تعویض داروهای نامناسب یا لوازم آرایش … همچنین کاهش مصرف سیگار ، الکل ، چای و قهوه … اگر رنگدانه ی زیاد وجود داشته باشد باید از کرم های زیر چشم حاوی SPF  استفاده کرد تا شرایط بدتر نشود. درصورت لاغری زیاد با مشاوره با کارشناس تغذیه باید وزن را به حد استاندارد رساند. برای خیلی از افراد باید درمانهای ترکیبی صورت گیرد.

درموارد گودی زیرچشم بهترین روش تزریق ژل های مخصوص زیر چشم  میباشد. درموارد افزایش سن و نازک شدن پوست تزریق داروهای مزوتراپی و P.R.P  میتوانند موثر باشند. درمواردی که رنگدانه ی زیاد مانند کک ومک و امثال اینها دلیل اصلی میباشد میتوان از لیزر کیوسوئیچ نیز استفاده نمود.

درحال حاضر دو داروی مزوتراپی حاوی پپتاید ها وروشن کننده های طبیعی  وجود دارند که در تمام انواع این دلایل ممکن است موثر باشد.خصوصا درمورد ارثی و ژنتیکی.یکی داروی LIGHT EYES از کمپانی معتبر مزوآروما ازایتالیا ویک دارواز  شرکت معتبر کره ای درماهیل بوده و هرهفته یکبار و برای حداقل ۷-۸ جلسه باید تزریق شود.

 

کبودی زیر چشم
رفع کبودی زیر چشم

نکته مهم :

سایر روش هایی که ایجاد زخم شدید یا وسیع درپوست مینمایند ( لیزرجوانساز، پلکسر، میکرونیدلینگ و..) بیشتر با افزایش تیرگی همراه هستند تا درمان آن. بنابراین استفاده از این روش ها جهت رفع تیرگی زیر چشم  اکیدا توصیه نمی شود.

 به روز آوری : اردیبهشت ۹۷

کبودی زیر چشم
رفع تیرگی زیر چشم

 

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سوالات شخصی خود را فقط در تلگرام و واتس اپ ارسال نمایید و برای سوالات کلی درمورد مطالب سایت ، در انتهای مطالب از بخش نظرات استفاده نمایید.

مشاوره پزشکی در واتس اپ
کانال تلگرام
مشاوره پزشکی در تلگرام

کاربر گرامی سایت برای انجام مشاوره به نکات زیر توجه فرمایید

ابتدا نوع مشکل و محل آن را همراه با سن خود بفرمایید.
از محل مشکل ،عکس از روبرو و نیمرخ بفرستین. عکس باید بدون لبخند وآرایش و با کیفیت بالا باشد.
ما فقط برای مشکلات زیبایی صورت یا بدن درخدمت شما بوده و برای بیماری های پوست و مو مشاوره و ویزیت نداریم.
در صورتیکه اقدامی توسط پزشک دیگر برای شما انجام شده با خود ایشان مشورت فرمایید.
قبل از مطرح کردن سوالات خود حتما موضوع مورد نظر خود را در سایت مطالعه نمایید . جواب بیشتر سوالات شما از جمله نوع دستگاهها و مواد مصرفی و قیمت ها در سایت وجود دارند .
مشاوره برای عزیزانی است که در تهران زندگی میکنند و شرایط حضور در مطب را دارند .
لطفا مشاوره خود را حداکثر طی یک روز به اتمام برسانید. بعد از آن پیام شما پاک میشود.
درصورت نیاز به مشاوره حضوری با منشی مطب هماهنگ فرمایید.

همه روزه بجز تعطیلات رسمی. صبح ها از 10 تا 14 و عصرها از 16 تا 21

مطالب مرتبط