رفع چین چروک با پلکسر : PLEXR

تکنولوژی پلکسر توسط شرکت GMV ایتالیا ایجاد و ثبت بین المللی شده است.  دانش و روش استفاده این دستگاه  توسط پروفسور Fipi و همکاران متخصص ایشان بوده و حاصل سالها تحقیق و مطالعه بالینی در ایتالیا و سایر کشورها می باشد.

این سیستم نه لیزر است ؛ نه پروب یا چاقوی رادیوفرکانسی. این دستگاه یک ژنراتور انرژی پلاسما است.

همانطور که می دانید در طبیعت ماده به سه حالت جامد ؛ مایع و گاز وجود دارد. از دیدگاه فیزیک پلاسما حالت چهارم ماده است و می توان آن را گاز مایع در نظر گرفت.پلاسما در اصل گازیست  یونیزه؛ شامل یونها  و الکترونهای بسیار فرار و خنثی که آزادانه حرکت می کنند..بعلت تفاوت الکترومغناطیسی موجود بین نوک وسیله و بدن انسان ، این تخلیه یونی موجب تخریب بافتی  و تصعید اجزای  پوست سطحی می شود.
تصعید یا SUBLIMATION  یک واژه فیزیکی است که برای تبدیل مستقیم جامد به گاز کاربرد دارد. همزمان  بعلت گرمای شدید ایجاد شده درسطح پوست وکانونی شدن گرما ، تحریک بافتی (سلول سازی و کلاژن سازی ) در لایه پوست عمقی نیز رخ میدهد.

 توجه : که درمورد چین و چروک ،پلکسر فقط درمورد چین وچروک هایی که ناشی از پوست اضافه میباشد موثر بوده و درسایر موارد تاثیری ندارد. درخیلی از موارد استفاده از بوتاکس، لیزر ، میکرونیدلینگ یا …. درمان اصلی میباشند.

عکس زیر یک جلسه درمان چروک دور چشم را با فاصله یکماه نشان میدهد.

رفع چین چروکرفع چین چروک

.

هنگام  درمان ، به علت سوختگی سطحی  بر روی نقاط درمان شده لخته  تشکیل می شود که بعد از یک هفته جدا شده و اثری از کبودی یا اسکار برجای نمی ماند. این در نتیجه عملکرد بسیار سطحی پلکسر است.
با توجه به مطالب فوق ، ایمنی کار با پلکسر مشخص می شود چرا که فقط برروی لایه ی سطحی پوست عمل کرده و از این لایه  عبور نمیکند مگر اینکه پزشک بخواهد به لایه عمقی تر هم وارد شود.  با این تکنولوژی عبور جریان الکتریکی؛ رادیوفرکانس و آسیب حرارتی وجود ندارد. برای مثال در موارد جوانسازی ناحیه  دورچشم ، با عملکرد بسیار دقیق و متمرکز و همچنین عدم نشت جریان الکتریکی و امواج رادیویی ، آسیب به عصب چشم وسایر بافت های اطراف رخ نمی دهد .

فیلم زیر را که برای افتادگی پلک بوده ببینید وبا جراحی مقایسه بفرمایید. فیلم خلاصه شده است.

.

بنا به دلایل گفته شده این روش از جمله روش های غیرتهاجمی محسوب میشود.جراحی غیرتهاجمی روش جراحی است که بدون تهاجم و خونریزی انجام شده و قابل اعتماد ، ایمن ، ساده و عاری از خطر برای پزشک و بیمار است.

رفع چین چروک
رفع چین چروک با پلکسر

 

جلسات و نتایج درمان :

برای برخی از مشکلات یک جلسه کافی است. ولی برای برخی دو یا سه جلسه. مثلا برای افتادگی پلک خفیف یک جلسه و برای افتادگی متوسط یا شدید دو یا سه جلسه. نتایج درمان معمولا خوب و قابل قبول هستند. معمولا پایدار یا طولانی مدت هم می باشند پس از انجام کار زخم سطحی ایجاد شده که بین ۱ تا۲ دوهفته بهبود یافته ولی قرمزی مختصری تا مدت طولانی تری باقی میماند.

توجه نمایید که هزینه درمان با پلکسر نسبت به جراحی بسیار کمتر بوده و پیش بینی من برای هزینه مثلا ترمیم پلک ها، چیزی درحدود ۲۰ درصد هزینه جراحی پلاستیک می باشد.مثلا اگرهزینه جراحی را به طور متوسط حدود۴ میلیون تومان درنظر بگیریم. هزینه انجام پلکسر ۷۰۰ هزارتومان می باشد. مزیت های دیگر شامل سرعت کار، عدم جای زخم  یا بخیه، بهبودی سریع و قابلیت تکرار بینهایت زیاد آن را باید ذکر کرد.

.

 

رفع چین چروک
.

 

نکته مهم :

بیشترین سوالی که بیمارانم از من میپرسند، تفاوت پلکسر با پلکسر پلاس و همچنین پلاسما جت میباشد.

پلاسماجت : یک تکنولوژِی متکی به امواج R.F  بوده که این امواج تولید کننده ی پلاسما بوده وهمراه آن وارد پوست شده و هنگام کاردراطراف چشم این امواج ممکن است که باعث تولید آب مروارید یا کاهش بینایی به دلیل تاثیر بر عصب بینایی شوند. برای بیماران قلبی که دچار بینظمی درضربان قلب بوده یا از دستگاه ضربانساز (پیس میکر) استفاده میکنند نیز ممکن است خطراتی ایجاد کنند.برخی از دستگاهها بدون مجوز از وزارت بهداشت از چین وارد شده یا درداخل کشور ساخته میشوند. درضمن امواج R.F دردبیشتری هم ایجاد میکنند. متاسفانه متوجه شده ام که دربرخی آرایشگاهها نیزاز این دستگاه استفاده کرده که علاوه بر غیرقانونی بودن این اقدام که با مجازات و جریمه برای ایشان همراه هست، به دلیل ناآشنایی با استفاده درست و ناآگاهی از مشکلات و عوارض این دستگاه ، دردسرهای زیادی برای مردم ایجاد کرده که اکثرا به شکایت و اقدامات قضایی منجرشده وگاه جبران ناپذیرهستند.

پلکسر: این دستگاه ورژن اولیه این تکنولوژی بوده وتقریبا فقط در کشور سازنده یعنی ایتالیا یافت شده وبعید است درایران پیداشود.متاسفانه برخی از تبلیغات برای جذب مشتری بیشتر ازاختلاف پلکسر و پلکسرپلاس استفاده کرده تا دستگاه خودرا به رخ بکشانند.واین درحالیست که تقریبا تمام دستگاههای موجود درکشور پلکسر پلاس بوده و نباید گول این حرفهای بی اساس را خورد.

پلکسر پلاس : این نمونه ورژن نهایی دستگاه بوده و دربرخی جزئیات بهبودی داشته و همانطور که ذکر شد از حدود ۲ سال قبل که این دستگاه به کشور معرفی شد، تقریبا تمام نمونه ها پلکسرپلاس هستند و همه با خیال راحت میتوانند از آن استفاده نمایند. این دستگاه درکل جهان کم نظیر بوده ودرتمام کشورهای جهان درحال استفاده میباشد.

 

تصاویر زیر انواعی از دستگاه های پلاسما جت را نشان میدهد. توجه کنید که ممکن است برخی از این برندها دارای مجوز رسمی هم باشد و هدف فقط نشان دادن برخی از انواع موجود درکشور میباشد.

 

 کاربردها:

لازم به ذکر است که این دستگاه برای درمان این موارد ممکن است بهترین انتخاب نبوده و درخیلی از این موارد دستگاههایی مانند لیزر،یا روش هایی مانند جراحی یا تزریق فیلرو مزوتراپی یا …. روش مناسب تر باشند. انتخاب بهتر را به پزشک خود واگذار کنید.

  • استرچ مارک (ترک های پوستی)
  • بلفاروپلاستی غیرجراحی (ترمیم مشکلات پلک ها )
  • هایپرپیگمنتیشن  (تجمع رنگدانه های پوست مانند کک ومک ،لک و ….)
  • زگیل 
  • خال های مسطح و برجسته 
  • کلوییدها  (گوشت اضافه )
  • اسکار  (جای زخم و جراحی و سوختگی رو پوست )
  • آنژیوماهای روبی  (خال های مویرگی)
  • تاتو
  • لابیاپلاستی (ترمیم بخش بیرونی دستگاه تناسلی)
  • اکتروپیون و انتروپیون (چرخش پلک ها به داخل یا بیرون)
  • لیفت صورت و گردن و بدن

 

به روز آوری : آبان ۹۷

رفع چین چروک با پلکسر PLEXR   رفع چین چروک با پلکسر PLEXR

 

32 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام وقت به خیر

    من یک هفته پیش روش پلاسمای پلکسر رو پف چشمامو انجام دادم ولی یک میلی از. پف چشمام کم نشد. با دکترم که تماس گرفتم گفتن این زمان می بره باید. صبر کنید . حالا می خواستم بدونم من باید. صبر. کنم یا بعد از عمل پف کمتر. می شه اگه راهنماییم کنین ممنون می شم

    پاسخ
    • Dr-Andalibi
      دکتر عندلیبی
      ۲۸/۰۹/۱۳۹۵ ۲۰:۰۴

      سلام… مطمئن هستین که پلکسر بوده؟ چون من درمتن اشاره کردم که دستگاههای مشابه هم هستن که نه کارایی مناسب داره نه نتایج وعوارضشون قابل قبوله. درمورد نتیجه هم با خود پزشکتون صحبت کنید ببینید چی میگن. چون بلافاصله باید نتایجی دیده بشه.هرچند کم. اگه غیراز این هست از ایشون توضیح بخواین و ببینید برند دستگاه چی هست.

      پاسخ
  • اقای دکتر من دیروز یکی از پلکامو پلکسر کردم امروز دیدم ابروم بالاتر از اون یکی رفته.ورمش بخوابه ابروم میاد سرجاش؟ 

    پاسخ
  • سلام من الان دوروزه که پلکسر کردم ابروم شکلش تغییر کرده،به حالت اول برمیگرده؟

    پاسخ
    • سلام. باید از پزشک خودتون سوال کنید. معمولا ابروها باید بالا برن. البته اگر از اول متقارن باشن و پزشک هم قرینه و یکنواخت کار کنه نتیجه قشنگه. درغیراینصورت این مشکل پیش میاد. ممکنه خودبخود اصلاح بشه یا دستکاری نیاز باشه.

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر،من افتادگی شدید پلک دارم و یکیش خیلی شدید تره،حس میکنم پوست پیشانیم هم شله و همین بدترش کرده.

    بنظرتون قبلا از استفاده از پلکسر پوست پیشانی و پشت پلکم رو و بعد پلکسر استفاده کنم موثر تر نیست؟ بخاطر مسافت تو یک جلسه نمیشه کار رو تمام کرد؟ 

    پاسخ
    • Dr-Andalibi
      دکتر عندلیبی
      ۲۹/۰۳/۱۳۹۶ ۰۱:۱۲

      سلام. من اینجا نمیتونم جواب بدم . با تلگرام در ارتباط باشین. کار باپلکسر معمولا یک جلسه ای نیست.

      پاسخ
  • سلام اقاى دکتر
    ایا پلاسماجت با این روش شما پلکسر پلاس یکیه؟؟؟

    پاسخ
    • Dr-Andalibi
      دکتر عندلیبی
      ۲۱/۰۵/۱۳۹۶ ۱۷:۲۳

      سلام. من در متن سایت توضیح دادم. هر دو ظاهرا یک تکنولوژی هستند. ولی پلاسما جت از امواج آر اف استفاده میکنه که کاربردش دراطراف چشم ممکنه برای بینایی مضر باشه. دردناک تره ونتایج دیرتر وباجلسات بیشتر بدست میان.

      پاسخ
  • سلام اقای دکتر 

    خسته نباشید 

    من افتادگی پلک داشتم 

    چشم راستم بیشتر از چشم چپ

    و چروک پنجه کلاغی

    و پلکسر کردم

    البته تازه ۲ روزه

    دکترم گفت برای درمان افتادگی بیشتر چشم راستم روی اون بیشتر کار کرده و نتیجه ۳ ماه زمان می بره و احتمالا جلسه دوم هم احتیاج هست 

    می دونم ۲ روز خیلی کمه برای اینکه نتیجه ببینم اما هنوزم پلک چشم چپم بالاتره و من نگرانم

    پاسخ
  • سلام آقای دکتر خسته نباشید.
    آقای دکتر از پلکسر برای جای بخیه هایی که یه مقدار کلوئیدی هستن هم استفاده میشه؟
    من حدود ۲/۵ سال جراحی لاپاروسکوپی کردم شکمم رو و جای بخیه هام خیلی کوچیکه ولی برای از بین بردنش بابتش کلی هزینه کردم و انواع دستگاه های لیزر رو امتحانرو کردم ولی اصلا جواب نگرفتم که هیچ لیزر پوستم رو سوزونده و دور زخمهایم لک انداخته! الان هم در حال حاظر دارم کربوکسی انجام میدهم و جلسات آخر هستش و هیچ تغییری در بهبود زخمام صورت نگرفته.! دختر جوانی هستم و برایم خیلی مهم هستش که این بخیه ها از بین بره! خواهش میکنم کمک کنید آقای دکتر آیا درمان قطعی برای از بین بردن جای بخیه هست؟!!!

    پاسخ
  • سلام من از وقتی به دنیا اومدم افتاده‌ی پلک داشتم چشم سمت راست زیر پلکم بخیه هایی هست که پلک رو به عضله ی پیشانی متصل کرده اگه من پلکسر کنم آیا بخیه های زیر پلک سالم خواهند ماند؟

    پاسخ
  • باریکانی
    ۱۵/۱۱/۱۳۹۶ ۱۱:۲۴

    سلام جناب دکتربنده افتادگی شدید پلک دارم میخواستم ببینم عمل پلکسر پلاس برای جوانسازی جواب میدهد. حتی روی چشمم سنگینی دارد

    پاسخ
  • باسلام، مچندسال پیش بلفارو انجام دادم که جای بخیه گوشه ی چشمم مونده و اینکه پلکم ناصاف هست ولی افتادگی ندارم. آیا این روش موثره ؟ واینکه فقط برای صاف کردن پلک بالا هزینه چقدره؟ ممنون

    پاسخ
  • سلام وقتتان بخیر میخواهم بدونم عمل پلک براچشمهای پفدارو پلک افتاده موثره؟ افتادگی روال از بین میبره؟

    پاسخ
  • سلام بنظرتون پلکسر بهترین راه درمانه چروک زیرچشم هست؟ و موندگاریش چقده؟ من ۲۹ سالمه میتونم جواب بگیرم؟ میگن زیر ۳۵ بوتاکس جواب نمیده

    پاسخ
    • سلام. هرچروکی یک درمان مناسب داره. اینکه برای شما مناسب هست یا نه بایدباتلگرام من درارتباط باشین. اینکه بوتاکس از چه سنی جواب مید ه…هیچ سن مشخصی نداره. درهرسنی میشه استفاده کرد. البته برای زیبایی باید بالاتراز ۱۸ سال بود.

      پاسخ
  • با سلام وخسته نباشید سه هفته است که پلکسر اطراف چشم انجام دادم اما نوز جاش صورتیه و نقطه نقطه جای خالی اش هست خیلی نگرانم آیا این سوراخها پر میشن؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر ، آیا در بارداری هم امکان استفاده از این درمان وجود داره ؟
    از این بابت میپرسم که هم باید بی حسی زد و هم جرقه داره ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر من تقریبا ۴ ماهه با پلکسر تتوی ابرومو پاک کردم ولی جای سوختگیش خوب نشده ترمیم کننده هم استفاده کردم ، میخواستم بدونم امکانش هست که خوب شه و جاش نمونه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سوالات شخصی خود را فقط در تلگرام و واتس اپ ارسال نمایید و برای سوالات کلی درمورد مطالب سایت ، در انتهای مطالب از بخش نظرات استفاده نمایید.

مشاوره پزشکی در واتس اپ
کانال تلگرام
مشاوره پزشکی در تلگرام

کاربر گرامی سایت برای انجام مشاوره به نکات زیر توجه فرمایید

ابتدا نوع مشکل و محل آن را همراه با سن خود بفرمایید.
از محل مشکل ،عکس از روبرو و نیمرخ بفرستین. عکس باید بدون لبخند وآرایش و با کیفیت بالا باشد.
ما فقط برای مشکلات زیبایی صورت یا بدن درخدمت شما بوده و برای بیماری های پوست و مو مشاوره و ویزیت نداریم.
در صورتیکه اقدامی توسط پزشک دیگر برای شما انجام شده با خود ایشان مشورت فرمایید.
قبل از مطرح کردن سوالات خود حتما موضوع مورد نظر خود را در سایت مطالعه نمایید . جواب بیشتر سوالات شما از جمله نوع دستگاهها و مواد مصرفی و قیمت ها در سایت وجود دارند .
مشاوره برای عزیزانی است که در تهران زندگی میکنند و شرایط حضور در مطب را دارند .
لطفا مشاوره خود را حداکثر طی یک روز به اتمام برسانید. بعد از آن پیام شما پاک میشود.
درصورت نیاز به مشاوره حضوری با منشی مطب هماهنگ فرمایید.

همه روزه بجز تعطیلات رسمی. صبح ها از 10 تا 14 و عصرها از 16 تا 21

مطالب مرتبط